Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - recenze

Ransom Riggs

Nakladatelství: Jota
Rok vydání v ČR:
2012
Počet stran:
358
Anotace: Tajemný ostrov. Opuštěný sirotčinec. Zvláštní sbírka velice podivných fotografií. To vše čeká na odhalení v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, nezapomenutelném románu, kde děj a děsivé fotografie přináší jedinečný čtenářský zážitek. Náš příběh začíná strašnou rodinnou tragédií, která přivede šestnáctiletého Jacoba k cestě na vzdálený ostrov u břehů Walesu, kde objevuje rozpadající se trosky sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti. Když Jacob bloumá jeho opuštěnými ložnicemi a chodbami, ukazuje se postupně, že děti slečny Peregrinové byly víc než podivné. Byly možná nebezpečné. Možná byly na opuštěném ostrově drženy v jakési karanténě z velmi dobrých důvodů. A nějak – i když to zní jako něco nemožného – jsou možná stále naživu.

Jak se mi líbil první recenzní výtisk?

Jak už jsem psala, tato kniha byla můj úplně první recenzní výtisk, který jsem obdržela. Poskytl mi ho úžasný obchod Megaknihy.cz, za což chci mockrát poděkovat. Proto mě provázely celkem velké obavy: "Co když bude kniha nudná? Mám to nějak zaobalit, aby to nevyznělo příliš hrubě? ". Podobné otázky mi neustále vířily hlavou. Naštěstí jen do té doby, než jsem knihu otevřela.

Prvních 50-60 stran jsem se sice nemohla do příběhu úplně začíst, ale až jsem tento začátek "přelouskala" hrozně jsem si ji užila. Autor příběh podal reálně a uvěřitelně. Chvilkami jsem přemýšlela, jestli by mohlo být  něco takového opravdu reálné.

Hlavní postavy byly napsány výborně. I vedlejší v knize měly svou dějovou linku, ve které se rozvíjel jejich charakter. U hlavního hrdiny bylo pro mě nejzajímavější sledovat jeho nerozhodnost a vnitřní boj, který sváděl. U slečny Peregrinové jsem nevěděla, jestli s ní v některých situacích souhlasit či nikoli. Opravdu autor vylíčil každou postavu bravurně.

Obrovským plusem jsou nádherné a troufám si napsat, že i trošku strašidelné fotografie, které vás provází v celé knize. Krásně celý příběh dokreslují a dávají mu tu správnou tajemnou atmosféru, kterou by měl mít.

Nenašla jsem ani žádné výrazné překlepy, což je také plusem.

Knize jsem nemohla nic vytknout. Hrozně jsem si ji užila a rozhodně vám ji všem mohu doporučit.
 Ještě jednou chci mockrát poděkovat Megaknihám, že mi tuto úžasnou knihu poslaly.

Autor:

Ransom Riggs se narodil na dvě stě let staré farmě v Marylandu, kde chtěl jako dítě zůstat a stát se farmářem. V pěti letech se však s rodiči přestěhoval na Floridu, v současnosti má domov v kraji podivných dětí – v Los Angeles. Prozatím stačil nasbírat diplomy na Kenyon College a na Fakultě filmové a televizní tvorby University of Southern California, oženit se a natočit několik cenami ověnčených krátkých filmů. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti je jeho prvním románem

Hodnocení: 5/5

Zdroje: