Pár minut lásky - recenze

Lenka Lanczová

Nakladatelství: Víkend
Rok vydání v ČR: 2002
Počet stran: 286
Anotace: Zvolit si střední školu, navíc ve vzdáleném městě, kvůli jednomu klukovi, který v onom městě bydlí, není zrovna nejlepší nápad. Vicky, hlavní hrdinka nového románu, na to přijde velice rychle, ale to už s tím nejde nic dělat. Ono je ve skutečnosti všechno maličko (anebo hodně..?) jiné než v představách a snech. Vicky si musí zvyknout nejen na školu a spoustu učení, které ji při přípravě na náročné povolání zdravotní sestřičky čeká, ale i na internátní režim, najít si nové přátele a především získat lásku kluka, který na ni u jaksi dávno zapomněl. Trochu moc úkolů na jednu šestnáctiletou holku!

Moje prvotina od jedné z nejvýznamnějších českých autorek.

Jelikož po těchto prázdninách nastupuji na střední školu, musela jsem si tuto knihu jednoznačně přečíst. Lenka zde krásně popisovala jak to na škole vypadá a jaká je to dřina. Jelikož byla Vicky na internátě, bylo zde velice dobře ukázané, jak tady probíhá každodenní život a že ne vždy je to lehké. Mimo tohoto jsem samozřejmě mohli s Vicky řešit problémy okolo lásky.  Z knihy jsem si vzala pár rad, tak doufám, že ten začátek taky nějak zvládnu.

Hlavní hrdinka Vicky mi byla hned od začátku moc sympatická. Přišla mi jako správná holka, která si na nic nehraje a je sama sebou. Přesně naopak na mě ale působil Radek (to je právě ten kluk). Vůbec jsem ho neměla ráda, dokonce mě v některých scénách nehorázně vytáčel. Dlouhou dobu jsem v knize nepotkala postavu, která by mi tak moc nesedla. Vedlejší postavy byly všechny skvěle vymyšlené, těm bych nic nevytkla.

Dalším malým mínus je celkem dost překlepů. To je ale spíš jen taková nevýznamná poznámka.

Kniha končí otevřeným koncem, což mě trošinku zklamalo. Co jsem četla různé komentáře, skoro nikomu to nevadilo a alespoň si mohl  konec domyslet. Jak už jsem ale psala, Radka jsem neměla vůbec ráda, takže jsem byla hrozně zvědavá jak to dopadne a ono to nakonec nijak nedopadlo. Na druhou stranu to byla zase nějaká změna.

Něco málo k obálce: Musím přiznat, že tato obálka se mi vůbec nelíbí. Zde se pro jednou uplatňuje přísloví:  "Nesuď knihu podle obalu", protože příběh je pěkný. Samozřejmě hodnocení knihy to nijak neovlivní.

Pokud chcete v létě sáhnout po nějaké romantice, tak je Lenka Lanczová skvělou volbou. Já její knihy mohu doporučit (teda alespoň tuto).

Autorka:

Lenka Lanczová je velmi úspěšná a autorsky plodná česká spisovatelka a v posledních letech nejvydávanější a nejčtenější autorka románů pro mládež. Narodila se roku 1964 v Dačicích. S manželem, dvěma dětmi a jezevčíkem Pajdou žije ve Slavonicích, kde od roku 1987 pracuje v Městské knihovně, přičemž je v neustálém kontaktu s knížkami i čtenáři, převážně mladými. Lenka  začala psát ve třinácti letech, z nevinného pokusu se stal celoživotní koníček a má na kontě již okolo padesátky knih. Je nostitelkou četných ocenění a umisťuje se na předních místech čtenářských anket.

Hodnocení: 4/5