Lovci pokladů - recenze

James Patterson, Chris Grabenstein

Nakladetelství: Albatros
Rok vydání v ČR: 2015
Počet stran: 472
Anotace: Domácí vyučování může být znamenitá škola, zvlášť když máte za učitele rodiče, otce oceánografa a zkušeného námořníka. Místo gramatiky probíráte meteorologii, navigaci a taky jak se vyznat v námořních mapách, místo tělocviku se učíte potápět. Sourozenci Kiddovi, hádavá dvojčata Bick a Back, svalovec Tommy a chytrá baculatá Střela, bydlí na plachetnici, co si pamatují. Je to jejich domov a na moři se vyznají stejně jako jejich rodiče. Neuměli by si ani představit jiný domov, který by se nekolébal. Taky už si nějaké to dobrodružství při prozkoumávání vraků s otcem užili. Pak však matku unesou na Kypru piráti a po děsivé bouři ztratí i otce. Děti zůstanou na plachetnici samy. I když po otci nepřestanou pátrat, musí se o sebe postarat a opravit zničenou loď. Společnými silami dokážou sourozenci Kiddovi hodně – třeba vyzvednout zlaté dublony z vraku, najít ztracené otcovy zápisky, vyluštit šifry, a to ještě mají piráty v patách – vlastně za ploutvemi!

Kniha z kategorie dětské literatury, která pobaví i dospělé.

Hned, když jsem v knihovně poprvé tuto knihu vzala a prolistovala v ní, říkala jsem si, že to dozajista bude hloupost. Přečetla jsem si obsah a řekla jsem si "Fajn, to nevypadá zas tak špatně." Kdo by nechtěl mít domácí vyučování? A kdo by navíc nechtěl žít na lodi? Tak jsem si ji vypůjčila a rozhodně jsem udělala správnou věc.

Hned po pár stránkách jsem se do knihy naplno začetla a měla jsem velký problém přestat. Příběh je velice poutavý a plný nečekaných situací.Snad na každé straně jsou ilustrace, které vtipně doplňují celý děj. Příběh končí otevřeným koncem, na který bude navazovat druhý díl. Já se moc těším, až se u nás vydá. Opravdu kniha mě velice pozitivně překvapila.

Pokud hledáte zábavnou četbu pro děti, rozhodně Lovce pokladů doporučuji. Avšak knihu četla i moje mamka a říkala, že se jí líbila. Nebojte si ji  tedy přečíst v jakémkoliv věku. Já osobně mám dětskou literaturu hrozně ráda. Navíc u nijak nenáročných příběhů si přece člověk nejlépe odpočine.

Něco málo k obálce: Obálka je celkem pěkná. Není nějak extra krásná, ale není ani ošklivá.

Ke knize, i když je to k neuvěření, nemám žádné výtky. Obsah mě bavil a hlavně jsem se u něj nasmála, překlep jsem našla asi jen jeden, obrázky skvěle doplňovaly příběh. Nemůžu si prostě na nic stěžovat, ale jen vychvalovat. Tedy vlastně si mohu stěžovat na to, že ještě není vydaný druhý díl a nemůžu číst dál.

Pokud chcete trochu zavzpomínat na léto a užít si pořádné dobrodružství, tak tato kniha je ideální volbou, kterou rozhodně doporučuji.

Autor:

James Patterson

Za rok napíše dvě až tři knihy, ale jak sám říká, nápadů má stále víc než může sepsat.Napsal sérii knih s detektivem/psychologem Alexem Crossem, z nichž například dvě byly zfilmovány v hlavní roli s Morganem Freemanem. Další řadou jsou příběhy „Woman's Murder Club“ (Ženský vyšetřovací klub). Na základě těchto románů vytvořila americká televizní stanice ABC seriál. Jedním z producentů je i James Patterson.James Patterson velmi rád čte Gabriela Garcíu Márqueze a Jeana Geneta, ale to, co ho inspirovalo ke psaní, byl „Deník šakala“ a „The Exorcist“. James Patterson žije se svou ženou a jejich malým synem v Palm Beach County na Floridě.

Hodnocení: 5/5

Zdroje: