Divný dárek-recenze

Jacqueline Wilsonová

Nakladatelství: BB/art
Rok vydání v ČR: 2005
Počet stran: 256
Anotace: Když od nich táta na Vánoce odejde, dělá Amy, co může, aby rozveselila malého brášku Maxe a mladší sestru Vitu, přestože ani jí samotné není nejlíp. S oblíbeným maňáskem jim vypráví nekonečné příběhy o téhle sobí slečně. Amy ví, že krásný příběh dokáže člověka rozveselit, i když je mu smutno. Sama je vášnivou čtenářkou a knížky její oblíbené autorky ji dokážou zanést daleko od všech starostí. Kdyby se s ní jen mohla setkat, splnilo by se jí tím jedno obrovské přání. Ale splní se jí i ta ostatní, která jsou mnohem důležitější? Má nějaký příběh takovou moc, aby jim vrátil zpátky domů tátu?

V mé knihovně je ještě celkem dost dětských knih, které jsem ještě nečetla. Jelikož už se této kategorii začínám trochu vzdalovat, řekla jsem si, že ty knihy musím konečně přečíst.Vybrala jsem si tedy knihu Divný dárek od mé oblíbené spisovatelky Jacqueline Wilsonové.

Knížku jsem četla před celkem dlouhou dobou, tak si už přesně nepamatuji obsah, ale pokusím se ho nějak stručně popsat.
Amy žije společně s babičkou, matkou, nevlastním otcem a nevlastními sourozenci Vitou a Maxem v rodinném domku. Jejich život je klidný, nemají sice tolik peněz, to jim ale zas tak moc nevadí. Jenže na Vánoce od nich táta odejde a život se najednou stává hrozně těžký. Máma teď není skoro doma a všem se hrozně stýská. Než táta odešel, koupil jim krásné a drahé dárky: Vitě sobí tanečnici, Amy ametystový prsten a pro Maxe sadu fixek. Amy se sobí tanečnicí vypráví příběhy, aby všechny rozveselila ale nikdo doopravdy šťastný nebude, pokud se jim táta nevrátí.

Tuto autorku jsem jako malá úplně zbožňovala a měla jsem od ní skoro všechny knížky. Nejvíc se mi líbilo (a pořád líbí), že Jacqueline nepíše klasické příběhy pro děti, ale příběhy s celkem běžnou problematikou.Jenže čím jsem starší, tím méňe mě její knihy baví.Jelikož ale mám ještě doma celkem dost, co jsem nečetla, budu to muset nějak zvládnout.

Již ze začátku mě trošku překvapilo, když jsem se v knize dočetla, že Vita i Max jsou Amyni nevlastní sourozenci.
Velké plus je málo pravopisných chyb(našla jsem asi 1).
Kniha byla celkem poutavě napsaná, ale připadá mi, že skoro všechny knihy jsou tak trošku stejný šálek kávy. Pro toho, kdo má rád tento žánr knih, ale rozhodně doporučuji.

Autorka:

Píše dívčí romány, rozhlasové hry a detektivky.Narodila se roku 1945 v Bathu, ale skoro celý život prožila v hrabství Surrey. Spisovatelkou chtěla být už od malička a svou první „knížku“ napsala v devíti letech. Získala mnoho literárních cen. V roce 2002 získala i Řád britského impéria. Ve Velké Británii se zatím prodalo asi 25 milionů jejích knih.

Hodnocení: 3/5

Zdroje: